Jeugdag 2009

Zaterdag 3 oktober werd door de vogelvereniging Tropenpracht in Beilen weer de jaarlijkse jeugddag georganiseerd. Ook dit jaar hebben enkele van onze jeugdleden aan de jeugddag meegedaan.
Naast Jarne, Mariëlle en Niek waren Bart en Stan dit jaar ook present in Beilen.

19 inzenders hadden met 89 ingezonden vogels een mooie en een leerzame dag. De keurmeesters H van der Kolk, C. van Elven en K. Dijkink hadden ook dit jaar weer hun handen vol aan het keuren. Naast het keuren werd ook veel tijd besteed aan tekst en uitleg over de vogels. Al met al was het weer zeer leerzaam voor de jeugdleden, maar ook de ouders hebben weer heel wat opgestoken.

Mariëlle werd wederom kampioen bij de tropen, ook dit keer weer met een zebravink bleekrug grijs met 91 punten. De andere vogels van Mariëlle behaalden 90, 88, en 87 punten.
Jarne behaalde een tweede prijs bij de tropen met een Gouldamadine, roodkop lichtgroep paarsborst man met 90+ punten. De andere vogels van Jarne behaalden 90, 89, en 87 punten. Stan werd bij de grote parkieten kampioen met een Bourksparkiet opaline bronsfallow wildkleur man met 91 punten. De overige vogels van Stan behaalden 90 en 87 punten.Niek behaalde met zijn grasparkieten 88, 87, 86 en 85 punten.Bart haalde met zijn zebravinken 87 en 86 punten en met een kanarie 85 punten.De jeugdleden van onze vereniging kunnen terug op een geslaagde dag waarbij meedoen belangrijker is dan winnen. Maar hebben toch laten zien dat er in Gieten bij de jeugd goede vogels worden gekweekt.