Jeugdag 2007

Zaterdag 25 november werd de jeugddistrictdag georganiseerd door de vogelvereniging Erica en Omstreken.
Als bestuur vonden we dat we hier met onze jeugdleden naar toe moesten. En zo togen Jans, Tieme en Pieter deze morgen al vroeg met Stan, Niek, Jarne en Marielle en de vogels naar Erica.
Na een mooi rondje door Emmen kwamen we in Erica hartelijk ontvangen en nadat de vogels waren ingebracht kregen de jeugdleden naast enkele consumptiebonnen een formulier voor een prijsvraag. In de ruimte hingen enkele posters met diverse vogels uit de vrije natuur. Een ieder moest van deze vogels zoveel mogelijk de namen noteren.

Ondertussen werden men één voor een met hun vogels bij de keurmeester geroepen waarna de vogels werden gekeurd. Alle puntjes werden op een voor de kinderen zeer leerzame manier behandeld. En op alle vragen kreeg men van de keurmeesters een goed antwoord.
Aan het eind van de dag bleek dat de resultaten van onze jeugdleden zeker goed waren te noemen.

Marielle behaalde bij de tropen met een Zebravink Masker Grijs de 1e prijs met 90+ punten, een tweede Zebravink behaalde 88 punten.

Jarne behaalde bij de tropen met een Roodkoppaarsborst Gouldamadine de 2e prijs met 90 punten.

De twee Bourksparkieten van Stan behaalden aal twee 88 punten.

Niek behaalde met zijn twee Grasparkieten 88 en 87 punten.

Na afloop bleek Marielle bij de prijsvraag een 2e prijs te hebben gewonnen en na het uitreiken van de overige prijzen kreeg iedere inzender ook nog een blijvende herinnering aan deze leuke en leerzame dag.