Jeugddag 2008

Zaterdag 4 oktober werd door de vogelvereniging Tropenpracht in Beilen weer de jaarlijkse jeugddag georganiseerd. Ook dit jaar hebben enkele van onze jeugdleden aan de jeugddag meegedaan.
Zo togen Tinus, Tieme en Pieter in de vroege ochtend samen met Jarne, Marielle en Niek naar Beilen.

Totaal 15 inzenders hadden met 93 vogels een mooie en een leerzame dag. De keurmeesters H van der Kolk en K.Dijkink hadden hun handen vol aan de inzendingen naast keuren diende er ook tekst en uitleg te worden gegeven over de vogels wat extra tijd koste maar wel zeer leerzaam was, zelfs voor de ouders.

Om deze tijd te doden was er een speelhoek voor de enthousiaste bouwers en was er een demonstratie over de zangkanarie Timbrado. Ook werd er een presentatie verzorgt door Remco Poelarends over volièrebouw en door Henk Lohmulder over gouldamadines.

Aan het eind van de dag bleek Marielle wederom kampioen bij de tropn te zijn geworden, dit keer met een zebravink bleekrug grijs met 91 punten. De andere vogels van Marielle behalden 90, 89, 89 en 87 punten.

Jarne had totaal 9 vogels ingezonden en behaalde hiermee drie maal 88 punten, vijf maal 87 punten, één maal 86 en één maal 85 punten.

Niek behaalde met zijn kanaries twee maal 86 en één maal 82 punten.