Bijeenkomsten/vergaderingen

We organiseren regelmatig bijeenkomsten waarbij alle leden welkom zijn. Deze bijeenkomsten worden altijd gehouden in ons vast onderkomen, de kantine van de IJsvereniging Gieten/Bonnen.

Als vereniging zijn er altijd zakelijke en/of organisatorische zaken die besproken moeten worden. In de jaarvergadering van maart worden deze zaken hoofdzakelijk behandeld. Voor het overige proberen het bespreken van zakelijke en/of organisatorische zaken tot een minimun te beperken waardoor zoveel mogelijk over onze hobby gesproken kan worden. In de overige bijeenkomsten staat onze hobby meestal centraal en proberen we kennis en ervaringen uit te dragen.

We proberen dit te bereiken door regelmatig een spreker uit te nodigen die middels het verzorgen van een lezing, een dia/film precentatie of tafelkeuring hun kennis en ervaringen op ons proberen over te brengen. Zo hebben we tafelkeuringen georganiseerd waarbij onder begeleiding van een keurmeester door de leden zelf vogels moeten worden gekeurd. De resultaten hiervan worden vervolgens besproken.

Maar ook komt het regelmatig voor dat een bijeenkomst een gezellig praatavond wordt waarbij natuurlijk over vogels wordt gepraat maar waar ook over allerdaagse zaken gesproken wordt.

Kortom: het zijn altijd gezellige en leerzame avonden.

Tafelkeuring  september 2011

Tafelkeuring september 2010